Cuma

Rüyalarını notere onaylatan 'halk şairi'nin senarist.com'a gönderdiği mektup


senarist.com'a gönderilen bir mektubu, noktasına dokunmadan,yorumsuz yayınlıyoruz.
***



LÜTFEN SESİMİN KAMUOYUNA DUYURULMASINA DESTEK OLUNUZ!,,



ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ-REKLAM YAZARI HASAN SANCAK’TAN ŞOK İDDİA!..

AKBANK AXESS’DE GERÇEK RÜYA REKLAM SENARYOMU KOPYALADI!..



NOTER ONAYLI RÜYA REKLÂM SENARYOLARIMI ÇALAN ÇALANA!..





COCA COLA İLE NOTER ONAYLI RÜYANIN 5. MAHKEMESİ

25.5.2007 CUMA GÜNÜ, SAAT 10.00’DA,

SAMSUN’DA, 3. ASLİYE HUKUK’TA YAPILACAKTIR.







MAVİ JEANS- COCA COLA- TURKCELL- BLENDAX- ETİ NEGRO- AKBANK AXESS

NOTER ONAYLI RÜYA REKLÂM SENARYOLARIMI ÇALDI!..









(BU YAZI SİZE SAMSUN-ALAÇAM’DAN) ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ-REKLAM YAZARI-EĞİTİMCİ-GAZETECİ HASAN SANCAK TARAFINDAN GÖNDERİLMİŞTİR.. O,GÖRDÜĞÜ GERÇEK RÜYA REKLÂM SENARYOLARINI NOTERE ONAYLATAN, DÜŞÜNDE REKLÂM SENARYOLARI GÖRDÜKTEN SONRA REKLÂM SENARYOLARI YAZMAYA BAŞLAYAN, 44 YAŞINDAN SONRA DA REKLÂM YAZARI OLAN DÜNYADAKİ İLK VE TEK KİŞİDİR. HASAN SANCAK SAMSUN-ALAÇAMLIDIR. O'NUN ÜÇ TANE RÜYA REKLÂM SENARYOSU DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE ULUSAL KANALLARIN REKLÂM KUŞAKLARINDA, KENDİSİNDEN İZİN ALINMADAN COCA COLA, MAVİ JEANS, TURKCELL, BLENDAX ŞAMPUAN, ETİ NEGRO VE AKBANK AXESS’DE TARAFINDAN KOPYALANMIŞTIR.





Orta Karadeniz Bölgesinin en şirin ilçelerinden biri olan, yeşille mavinin kucaklaştığı turistik Samsun’un Alaçam ilçesinden en derin saygı ve sevgilerimi sunarım.

Adım ve Soyadım Hasan Sancak’tır. Alaçamlı Halk Şairi, Reklâm Yazarı, Eğitimci, Gazeteciyim. Aslen Trabzonluyum.24 senedir basının içindeyim.51 yaşındayım. Nagehan isminde bir kızım, Alp Cihan ve Boğaç Han isminde de iki tane erkek çocuk sahibiyim. O' dur, Onlar Analarımız, Benim Annem Melekti isimli üç tane şiir kitabım vardır. Bu kitaplarımla birlikte basıma hazır 40 tane şiir kitabım ve 4000 tane şiirim okuyucularla buluşmayı beklemektedir.

Şimdiye kadar şiir kitaplarım, NOTER ONAYLI RÜYA REKLÂM SENARYOLARIM, notere onaylattığım "Televizyonlar İçin 300'e Yakın İlginç Yarışmalarım ile kamuoyunun gündemine geldim. 400 tane alternatif reklâm senaryom vardır. Bu reklâm senaryolarımın 20 tanesi noter onaylıdır. Bunların sekiz tanesi rüya reklâm senaryosudur. Bunların 7 tanesi gerçektir. Noter Onaylı iki tane gerçek rüya reklâm senaryom COCA COLA -MAVİ JEANS- TURKCELL tarafından ulusal televizyonların reklâm kuşaklarında gösterilmiştir.



Daha sonra BLENDAX'IN ALOE VERA ÖZLÜ NEMLENDİRİCİ ŞAMPUANI, 21 EYLÜL 2001’de ALAÇAM NOTERLİĞİNE onaylattığım gerçek Kâbus Yatak Reklâm Senaryomu 15.02.2006 tarihinden itibaren kâbus reklâm senaryosu filmi yapmıştır. 11.10.2006 tarihinden itibaren de ETİ NEGRO, aynı kâbus reklâm senaryomdan esinlenerek kâbus reklâm senaryosunu ulusal televizyonların reklâm kuşaklarında göstermiştir. AKBANK AXESS’ de Nisan 2007’de gerçek rüya reklâm senaryolarımı kopya etmiştir. Benim reklâm senaryolarımı notere onaylatmam 2000 ve 2001 yıllarıdır. Şirketler, benden 5 sene sonra rüya reklâm senaryolarını yayına sokmuşlardır. Şunu önemle söylüyorum, Sadece şiir kitaplarımı ve alternatif reklâm senaryolarımı kamuoyuna duyurmanın mücadelesini veriyorum. Bu büyük şirketler onlarca sefer gönderdiğim mailleri dikkate almamışlardır. Kendi güçlerine güvenerek basını susturma yönünü seçmişlerdir.





AKBANK AXESS Nisan 2007 tarihinde ulusal kanalların reklâm kuşaklarında aynen benim gibi gerçek bir rüya reklâm senaryosunu göstermiştir. Nisan ayının sonunda yayından kaldırılmıştır. Güler Sabancı’ya bu durumu mail yoluyla en az 12 seferden fazla duyurdum. Bana kendisi cevap vermedi. Onun yerine başkaları doğru dürüst cevap bile yazmadılar. Ben, onlara şu anda gerçek reklâm senaryolarımı ulusal kanallarda oynatıyorsunuz, diyorum. Onlar bana dalga geçer gibi şöyle cevap veriyorlar.”Sayın Hasan Alaçam,19.04.2007 tarihli iletiniz incelenmiştir. Reklâm senaryolarını sözleşmeli olarak çalıştığımız reklâm ajanslarımız tarafından hazırlamaktadır. Göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz. Bilgilerinizi rica ederiz. Saygılarımızla, “ söylemektedirler. Güler Sabancı’ya yazdığım yazıda bunu görebilirsiniz. İşin ilginç yanı benim kendilerini aramamdan sonra AKBANK AXESS REKLÂM SENARYOSUNU ULUSAL KANALLARIN REKLÂM KUŞAKLARINDAN KALDIRDI.2. BİR REKLÂM SENARYOSUNU DEVREYE SOKTU. BU REKLÂM SENARYOSUNUN DA DEVAM EDECEĞİNİ BELİRTMEKTEDİRLER.

Birinci rüya reklâm senaryosu ile ilgili olarak da kendi sitelerinde“Bu kampanya 31 Mayıs 2007 tarihine kadar geçerlidir. Tek seferde yapacağınız 100 YTL ve üzeri alışverişlerinizin toplam tutarı 2.000 YTL' ye ulaşana kadar %4 chip-para, sonrasında da %2 chip-para kazanmaya devam edebilirsiniz. Kampanya süresince kazanabileceğiniz ilave chip-para tutarı en fazla 40 YTL olacaktır.”yazısı bulunmaktadır.”Ama reklâm senaryolarını kampanyadan bir ay önce yayından kaldırmışlardır. Bu durum tezat oluşturmaktadır. Hâlbuki ben, onlara şiir kitaplarıma destek olun, söyledim. Benim maillerimden sonra birinci rüya reklâm senaryolarını yayından kaldırmışlardır.



Güler Sabancı’ya yazdığım yazımı genişleterek bu bölüme de almak istiyorum. AKBANK AXESS REKLÂM SENARYOSUNU SİZLERE TANITMAK İSTİYORUM. Bu reklâm senaryosu çok kısa bir reklâm senaryosudur. Aynı benim gibi ürün üzerine kurulmuştur. AXESS müşterileri için yeni bir uygulama başlatmıştır. Uygulama çok güzel bir uygulamadır. Reklâm senaryosunun ilk başlangıcında olay tamamen gerçektir. KIZ MİKROFONDAN ŞÖYLE SESLENMEKTEDİR. “ BP'den akaryakıtınızı Axess'inizle alın, 100 YTL ve üzerindeki alımlarınız için %4 chip-para kazanın. 100 YTL altındaki alımlarınız için de %2 chip-para kazanmaya devam edin.”söylemektedir.

Konunun sonunda bunun tatlı bir rüya olduğu ortaya çıkar. Kız, yattığı yerden birden uyanır. Bu durum rüyaymış, der. Söylediklerinin bir rüya olduğunu belirtmektedir. Elinde de bir ulusal gazete vardır. Birden o gazetenin bir sayfasını açar. Bu seferde rüya değil, olayın gazetede yayınlandığını görür. Yani kız rüyasında AKBANK AXESS’in müşterilerine sunduğu avantajları aynen görmüştür. İşin aslına bakarsan gördüğü rüya benim gibi gerçek bir rüyadır. Çünkü AXESS rüyada görülenleri müşterilerine sunmaktadır…”Bu bende ped, yatak… Diğer ürünler olarak verilmektedir. Bu şekildeki gerçek rüya reklâm senaryosu televizyonda ilk defa olmaktadır. Şu andaki 20 tane reklâm senaryom Internet medyasında onlarca sitede bulunmaktadır. Reklâm ajansı da benim rüya reklâm senaryolarımı bilmektedir. Noter Onaylı Rüya ile ilgili olarak yüzlerce haberim bulunmaktadır.”Google’ ye Hasan Sancak-Noter Onaylı Rüya-Rüyalarımı Çaldılar.”Yazıldığı zaman bu haberlerimle karşılaşacaksınız. Rüya olmadan reklâm senaryosu amacına ulaşmaz. Bu, benim gibi gerçek bir rüya reklâm senaryo örneğidir.



Sabancı Holding, Rahmetli Sakıp Sabancı ve diğer ölen insanların kemiklerini sızlatmıştır. Hakkımı helal etmem mümkün değildir. Türkiye’de ve dünyada onurlu ve bağımsız gazeteci ve televizyoncuların olduğunu biliyorum. Onlar, muhakkak sesime ses vereceklerdir. Samsun’daki avukatımla bu durumu görüşeceğim. Onun söylediklerine göre hareket edeceğim. Emeğe saygı göstermeyen Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı’yı protesto ediyorum. Ölen bütün Sabancı Holding’e bağlı kişilerin ruhları acı çekmektedir.

Aşağıda Güler Sabancı’ya yazdığım yazının metnini de bilginize sunuyorum. Yukarda yazımda belirttiğim gibi gördüğü gerçek rüya reklâm senaryolarımı 2000 yılından sonra notere onaylatan dünyadaki ilk ve tek kişiyim. Bütün reklâm ajansları (Elimde 1000 tane reklâm ajansının maili vardır.)Benim kendilerine reklâm senaryolarımı göndermemden sonra uyanmışlardır. Ulusal televizyonlar onlarca rüya reklâm senaryoları ile dolmuştur.







Not: Bu yazımı 3 sefer göndermeme rağmen bir cevap vermediler.



Güler Sabancı’ya,

Bu yazımı Sabancı Holding’e 3.sefer mail yoluyla tekrar gönderiyorum.

Ne yazık ki yazdıklarımı okumamışsınız. Şu anda anlaştığınız ajans benim 2000 ve diğer tarihlerde notere onaylattığım rüya reklâm senaryolarımı kopyalamıştır. Ben, kamuoyunda sizin gibi bir şirket hakkında kamuoyuna açıklama yapmak istemiyorum. Lütfen şiir kitaplarımın çıkmasına destek olunuz. Bu yazımı size son kez gönderiyorum. İnsanlık görevimi yapmış oluyorum. Bundan sonrası size kalmıştır.

“Şu anda “AKBANK’IN AXESS RÜYA REKLÂMI” ulusal kanalların reklâm kuşaklarında gösterilmektedir. Bu reklâm senaryosu çok kısa bir reklâm senaryosudur. Aynı benim gibi ürün üzerine kurulmuştur. AXESS müşterileri için yeni bir uygulama başlatmıştır. Uygulama çok güzel bir uygulamadır. Reklâm senaryosunun ilk başlangıcında olay tamamen gerçektir. Konunun sonunda bunun tatlı bir rüya olduğu ortaya çıkar. Kız, böyle bir rüya görmüştür. İşin aslına bakarsan gördüğü rüya benim gibi gerçek bir rüyadır. Çünkü AXESS rüyada görülenleri müşterilerine sunmaktadır…”Bu bende ped, yatak… Diğer ürünler olarak verilmektedir.

Kendimi tanıtan yazımı RÜYA ve diğer reklâm senaryolarımı aşağıda bilginize sunuyorum. Size haber vermeden konu ile ilgili olarak herhangi bir kişi, kurum ya da basına bu yazımı göndermeyeceğim. Şunu özellikle belirtmek istiyorum. Sadece 20 tanesi notere onaylatılan, bunun 8 tanesi rüya reklâmıdır.400 taneden fazla televizyon reklâm senaryom bulunmaktadır. Bunlar 2000–2001–2004 yıllarında notere onaylatılmış ve elimdeki binlerce mail ile her tarafa duyurulmuştur. Google’den Hasan Sancak, Rüyalarımı Çaldılar yazarsanız bunu göreceksiniz. Ben, reklâm senaryolarımı kamuoyuna duyurmanın ve 50’ye yakın kitabımı çıkartmanın mücadelesini veriyorum. Başka bir düşüncem de yoktur. Şu anda da Coca Cola ile Samsun’da mahkememiz devam etmektedir. Sizden ilgi ve destek bekliyorum. Çünkü rahmetli Sakıp Sabancı benim sevdiğim gurur duyduğum memleket sevdalısı bir yürekli insandı. Lütfen diğer şirketler gibi beddua edilenlerden olmayınız. Beni arayacağınızı ümit ediyorum. Tekrar söylüyorum. Sizden bir cevap gelmeden yazılarımı ve yazacaklarımı avukatım ve hiç bir kimse ile paylaşmayacağım. Çalışmalarınızda başarılar diler, saygı ve sevgilerimi sunarım.

Saygılarımla.













AŞAĞIDA BİLGİNİZE SUNULAN REKLÂM SENARYOLARIM BELİRLİ TARİPLERDE RÜYAMDA GÖRDÜĞÜM VE NOTERE ONAYLATILAN GERÇEK RÜYA REKLAM SENARYOLARIMDIR. BEN, BAZI YERLERİNİ İLGİNÇLİK BAKIMINDAN DA DEĞİŞTİRDİM. NOTERE ONAYLATMADIĞIM ONLARCA BÖYLE REKLÂM SENARYOLARIM BULUNMAKTADIR.







ÂLEMDE İLK VE TEK

DÜNYADA EŞİ VE BENZERİ YOK

NOTER ONAYLI RÜYA



BU YAZININ TAMAMI ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ REKLÂM YAZARI EĞITİMCİ-GAZETECİ HASAN SANCAK'A AİTTİR. DÜZENLEME ŞEKLİNDE İFADE TESBİT TUTANAĞI

İki bin yılı Aralık ayının birinci günüdür. 1.12.2000 Aşağıda mühür ve imzası bulunan, ben Bafra 2. Noterliği NİLGÜN KURT Çakırmahmut İş hanı Kat:1 Bafra adresindeki dairemde görev yaparken, yanıma gelen ve gösterdiği Alaçam nüfusundan



YENİLEME nedeni ile verilen 22.08.1989 gün ve V01-985727 numaralı fotoğraflı nüfus cüzdanı kimliğine göre Samsun ili Alaçam ilçesi Yeni cami Mah. Nüfusunda 008,5 cilt 16 sayfa 290-7 kütükte kayıtlı olup, baba isminin Yakup, anne isminin Emine olduğu ve 1956 tarihinde doğduğu anlaşılan ve hâlen Yeni cami Mah Alaçam adresinde oturduğunu ve okuryazar olduğunu söyleyen HASAN SANCAK Düzenleme şeklinde bir ifade TESBİT TUTANAĞI tanzimini istedi. Kendisini yukarıda yazılı hüviyet ile tanıdığım gibi, bu işi yapma yeteneğinin bulunduğunu ve okuryazar olduğunu gördüm. Bunun üzerine şu suretle söze başladı. Aşağıda anlatılan rüya yazısı hiçbir bilgisayar-İnternet-buzdolabı-süper market vb. şirketi tarafından tamamı ya da bir bölümü sahibinden izin alınmadan televizyon, radyoda... Reklâm hâline getirilerek seslendirilemez, oynanamaz, oynatılamaz ve yayınlanamaz.



RÜYAMDA GÖRDÜĞÜM DÜŞ



Konu: Rüyamda karnımın zil çaldığını fark ederek uyandım. Saat gece 03.00'dı. Yataktan kalkarak mutfağa gittim. Buzdolabının kapağını açtım. İçerisinde yiyecek aradım. Ne yazık ki buzdolabında ve evde yiyecek namına hiçbir şeyin olmadığını gördüm. Açlıktan ayakta duracak dermanım kalmamıştı. Su ile karın doyurulmaz diyordum, birden aklıma misafir odasındaki bilgisayarım geldi. Hemen misafir odasına koştum. Bilgisayarımı açtım, bilgisayar faresini elime alarak, İnternet'e geçtim. Büyük bir market aramaya başladım. Uzun uğraşlardan sonra karşıma İnternet'te büyük bir süper market çıktı. Reyonlarda ne yoktu ki, tavuk, peynir, zeytin, sucuk, pastırma... Canımın çektiği hangi yiyecekler varsa, farenin imlecini o yiyeceklerin üzerine teker teker getirerek bir bir tıkladım. Her tıkladığım yiyecek benim buzdolabına üstten dolmaya başladı. Buzdolabını süper marketten ağzına kadar doldurdum. Sevincimden havalara zıplıyordum. Kendi kendime bolluk ne güzel şey diyordum. Birden aklıma bu yiyeceklerin parasını vermediğim geldi. Doldurduğum o yiyeceklerin hesabını yapmaya başladım. Ortaya çıkan toplam rakamın maaşımı kat kat aştığını gördüm Hanımın seslenmesiyle tatlı düşten uyandığım zaman durmadan elimin ağzıma gittiğini, sanki o yiyecekleri yiyor gibi bir hâl aldığını gördüm... Yazılan bu tutanak okunması için kendisine verildi. Okudu. Yazılanların hakiki arzuları olduğunun bildirilmesi üzerine altı tarafımızdan imzalandı ve mühürlendi.







1 ARALIK 2000

İki bin yılı Aralık ayının birinci günü

T.C.

BAFRA İKİNCİ NOTERİ

NİLGÜN KURT

RESMİ MÜHÜR VE İMZA

ASLININ AYNIDIR

NO:1 6 8 6 2

1 ARALIK 2000





DÜNYADA EŞİ VE BENZERİ YOK

NOTER ONAYLI

GERÇEK RÜYA

YATAK REKLÂM SENARYOM



Aşağıda yazılan ve anlatılan yatak reklâmı Eğitimci-Gazeteci-Şair Hasan Sancak'ın düşünce ürünüdür.



ÖNEMLİ NOT:(SAHİBİNDEN İZİN ALINMADAN ASLA BAŞKA BİR ÜRÜN İÇİN KULLANILAMAZ.) Sahibinden izin alınmadan reklâm ve başka amaçla için dünyada ve Türkiye'deki; ulusal, yerel, televizyon, radyo, bilgisayar, gazete, dergi, şahıs, firma, şirket, reklâm ajansı vb. tarafından konusunun küçük bir bölümü ya da tamamı değiştirilerek sesli, görüntülü, yazılı şekilde televizyon, sinema tiyatroda oynatılamaz, seslendirilemez; kaset ve CD ye çekimi yapılarak gösterilemez. Aksine hareket edenler hakkında Telif Hakları Yasası uyarınca kanunî işlem yapılır.



Konu:"Anlatılan olay hem kış, hem de yaz mevsimi için iki ayrı şekilde oynatılabilir. (Kış mevsiminde kar, kış fırtına. Rüzgâr kuvvetli bir şekilde esiyor. Dışarıda göz gözü görmüyor. Vakit gecedir.) (Yazın ise yine çok sıcak bir gece. Rüzgâr uğultusu her tarafı kaplamış bir durumdadır. Rüzgârın uğultusuyla birden bir evin pencere camı iki tarafa sonuna kadar açılır. Perde ve tüller havaya tavana doğru kalkar. (Yatakta yatanlar tek kişi, çocuk, ya da karı koca olabilir.) O anda yatakta yatan kişi çok kötü bir rüya görmektedirler. Yataklarında bir o yana bir bu yana dönmektedirler. Çünkü yatağın altından gelen uzun dikenler çıkarak vücutlarına batmaktadır. Onlar da yatakta sağa sola kaçmaktadırlar. En sonunda yataktan aşağıya doğru tepe taklak düşerler. Bu düşüş çok uzun bir düşüştür. Tam yere düşecekleri zaman alt tarafta birden çok güzel başka bir yatak imdada yetişir. İlk yataktan düşen kişiler yumuşak bir inişle alt taraftaki pamuk gibi bir yatağın üzerine düşerler. Birden uyandıkları zaman bunun kötü bir düş olduğunu görerek yatak ve yorganlarına sarılırlar. 21 EYLÜL 2001







T.C

ALAÇAM NOTERLİĞİ

RESMİ MÜHÜR VE İMZA

ASLININ AYNIDIR

SAYI: 2300

21 EYLÜL 2001

ALAÇAM NOTERİ

OSMAN MOLLAMEHMETOĞLU





NOTER ONAYLI PED REKLÂMIM



Aşağıda yazılan PED REKLÂMI Eğitimci-Gazeteci-Şair Hasan Sancak 'ın düşünerek, kendi aklından bulmuş olduğu düşünce ürünüdür. ÖNEMLİ NOT: Sahibinden izin alınmadan: (KONUSU BAŞKA BİR ÜRÜN İÇİN ASLA KULLANILAMAZ) TÜRKİYE VE DÜNYADA ulusal, yerel, televizyon, radyo, bilgisayar, gazete, dergi, şahıs, firma, şirket, reklâm ajansı vb. tarafından konusunun küçük bir bölümü ya da tamamı değiştirilerek sesli, görüntülü, yazılı şekilde televizyon, sinema, tiyatroda oynatılamaz, seslendirilemez; kaset ve CD ye çekimi yapılarak gösterilemez. Aksine hareket edenler hakkında "Telif Hakları Yasası" uyarınca kanunî işlem yapılır.



KONU: Bir sınıf, işyerinde... Çalışan kadınlar ya da kızlar bulunmaktadır. Bu kızlardan biri rahatsızdır. Önce çantasında bir şeyler arar fakat bulamaz. Yanındaki kız arkadaşlarına sorar onlarda da istediği şey yoktur. Sınıftaki öğretmen ya da işyerindeki müdüre rahatsız olduğunu bildirerek izin ister, koşarak dışarı çıkar. Kız arkadaşlarına ait dolaplara teker teker bakar orada da aradığını bulamaz. Merdivenlerden koşarak aşağı inmek ister birden ayağı merdiven basamaklarına takılarak merdivenden aşağı veya boşluğa düşer. Düşerken öyle kuvvetli bağırır ki...



KIZ BİR RÜYA GÖRMÜŞTÜR. YATAĞINDAN DOĞRULUR.Onun yanındaki yerde yanından ayırmadığı şey hazır durmaktadır. Ona sarılır. Ağzından bir cümle dökülür. İyi ki varsın!







T.C

ALAÇAM NOTERLİĞİ

RESMİ MÜHÜR VE İMZA

ASLININ AYNIDIR

SAYI:0334

5 ŞUBAT 2004

ALAÇAM NOTERİ











ÖĞRETMENİMİ KURTARIN

GERÇEK KÂBUS REKLÂMIM !..



AŞAĞIDA YAZILAN REKLÂM SENARYOSU ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ-REKLÂM YAZARI EĞİTİMCİ-GAZETECİ HASAN SANCAK'IN KENDİ AKLINDAN BULMUŞ OLDUĞU DÜŞÜNCE ÜRÜNÜDÜR.

ÖNEMLİ NOT. Aşağıda yazılan "Öğretmenimi Kurtarın Reklâm Senaryosu" Hasan Sancak 'ın düşünerek, kendi aklından bulmuş olduğu düşünce ürünüdür.

Sahibinden izin alınmadan: (KONUSU BAŞKA BİR ÜRÜN İÇİN ASLA KULLANILAMAZ) TÜRKİYE VE DÜNYADA ulusal, yerel, televizyon, radyo, bilgisayar, gazete, dergi, şahıs, firma, şirket, reklâm ajansı vb. tarafından konusunun küçük bir bölümü ya da tamamı değiştirilerek sesli, görüntülü, yazılı şekilde televizyon, sinema, tiyatroda oynatılamaz, seslendirilemez; kaset ve CD ye çekimi yapılarak gösterilemez. Aksine hareket edenler hakkında "Telif Hakları Yasası" uyarınca kanunî işlem yapılır.



KONU: (HER ÜRÜN İÇİN KULLANILABİLİR) Çok büyük bir ilköğretim okulu. Sabahın erken saatidir. Nöbetçi öğretmenler okula erken saatte gelerek müdür yardımcısının odasındaki nöbet defterini imzalamaktadırlar. Burada nöbetlerini canla-başla tutan bütün öğretmenler adına bir öğretmeni örnek olarak vereceğiz. Çünkü bu öğretmen de diğer öğretmenler gibi çok titizdir. Sürekli kötü alışkanlıkları olağan hale getiren bir öğrenci vardır. Bu öğrenciyi öğretmenimiz kötü alışkanlıklardan caydırmaktadır. Kötü alışkanlığı olan öğrencimiz (gülle, enek, fildiş, bilye...) oynamakta, elleri çamurlu yiyecek yemekte, yerlere çöp atmakta, tuvaletten çıkınca ellerini yıkamamakta, derslerine çalışmamakta, merdivenleri koşarak çıkmakta, yüksek sesle bağırmakta, kitap okumamakta, el lastiği ile arkadaşlarına kağıt fırlatmaktadır.

Bunu sürekli gören ve tatlı dille yaptığı hareketlerin iyi olmadığını söyleyen bir öğretmenimiz onu sürekli bu işlerden vazgeçirmektedir. En son zil çalmış herkes eve gitmektedir. Bu öğrencimizin başına kötü bir durum gelmek üzeredir. Öğretmenimiz de aynı yöne gitmektedir. (Öğrencimizin önüne Kuduz bir köpek, bir kapkaççı, bir trafik kazası, yüksek bir binadan kafasına bir şey düşme olabilir...) Son anda başına gelen bu kazayı yine o öğretmenimiz kendisini öne atarak öğrenciyi kurtaracaktır. Fakat şu anda öğretmenin kendisi zor durumdadır. Ortalıkta kimse görünmemektedir.



Öğrenci avazı çıktığı kadar bağırmaktadır.



-ÖĞRETMENİMİ KURTARIN!..ÖĞRETMENİMİ KURTARIN !..ÖĞRETMENİMİ KURTARIN!.. Çocuk bunları rüyasında görmüştür. Avazı çıktığı kadar yatakta durmadan bağırmaktadır.



T.C.

BAFRA BİRİNCİ NOTERLİĞİ

RESMİ MÜHÜR VE İMZA

ASLININ AYNIDIR

NO:00236

16 OCAK 2006

BAFRA 1.NOTERİ

DURSUN ERTÜRK















SİGARA KARŞITI GERÇEK RÜYA REKLAM SENARYOM



Köy evinin bahçesi görülür. Yerler yemyeşildir. Evin önünde tavuk, ördek, köpek, inek, eşek… Bulunmaktadır. Havada çok sıcaktır. Evin önünde tütün balyaları ya da hevenkleri boydan boya durmaktadır. Eşeğin yuları salınmış durumdadır. Eşek tütünlerin bulunduğu yere doğru giderek yeşil tütünleri baştan itibaren yemeye başlar. Eşeğin sadece tütünleri yediği gösterilmek -tedir. Hepsinden birer parça koparmaktadır. Son hevenk, balyadan da bir parça yemiştir. Ansızın arkadan bir gürültü duyulur. Eşek döndüğü zaman yerde eğri büğrü yazıları görür. Tersinden okuyamaz. Yediği tütünlerin dışkı olarak simsiyah çıktığını fark eder. Eşek yazının bulunduğu başa döner. Yerdeki yazıları heceleyerek okumaya başlar. Orada “—Sigara sağlığa zararlıdır.” Yazısının oluştuğunu anlar. Eşek, anırarak bulunduğu yerden kaçmaya başlar. Bunu gören eşeğin sahibi peşinden koşarken bağırmaktadır… Aslında eşek bir kâbus görmüştür. O anda tütünün karşısına çömelmiş durmaktadır. Birden bire silkinerek ayağa kalkar. Bu sefer gerçekten, anırarak tütün hevenk ya da balyalarının bulunduğu yerden kaçar.

—Sigara sağlığa zararlıdır. Cümlesi tekrar gösterilir.





SİGARA KARŞITI GERÇEK RÜYA REKLAM SENARYOM





Bir ameliyat masası. Doktorlar acil bir hastanın başında bulunmaktadırlar. Hastanın hem iki eli hem de iki ayağı yoktur. Doktorlar onu çırılçıplak soymuşlardır. O anda ise karnını yarmışlardır. Adamın karnının içi soba borusu gibi simsiyahtır. Hiç bir şey sağlıklı değildir. Karaciğer, akciğer, bağırsaklar… Hepsi tamamen simsiyahtır. Adamın karnının içi de simsiyah su ile doludur. Doktorlar ellerinde eldivenlerle durmadan o pis suları boşaltmaktadırlar. Adamın karnını dikmeye başladıkları zaman adam Narkozdan uyanır. Kendisini o şekilde gördüğü zaman öyle kuvvetli bağırır ki… Çünkü adam bunu rüyasında görmüştür. Sırılsıklam olmuş vaziyette yatağından kalkar ve yanı başında duran sigara paketini parçalar.





SİGARA KARŞITI GERÇEK RÜYA REKLAM SENARYOM





Bir oturma odası. Anne, baba ve çocuklar bulunmaktadır. Baba bir taraftan sigara içiyor bir taraftan da televizyon seyrediyor. Baba iyi bir sigara koliktir. Adamın içtiği sigara arka taraftan hissettirilmektedir. Çocuklar ders yaparken babalarının içtikleri sigaradan rahatsız olmaktadırlar. Ders konusunda sordukları sorulara da bir cevap alamamaktadırlar. Anne de bulaşık yıkarken o da rahatsız olmaktadır. Artık yatma vaktidir. Kadın ve erkek yatağa yatarlar. Televizyonun karşısında da bir televizyon bulunmaktadır. Televizyon açılır. Adam yine yatakta sigara tüttürmektedir. Kadın uyumuştur. Adam televizyon seyrederken yine fosur fosur sigara içmektedir. Televizyonu seyrederken uykusu gelir. Yavaş yavaş göz kapakları kapanır. Sigaranın külü battaniyenin üzerine düşmüştür. Karı koca uykuya dalmıştır. Önce battaniye, sonra yorgan, sonra da karı kocayı ateş sarmıştır. Onlar yanarken feryatlar içinde bağırmaktadırlar. Adam ve karısı aynı anda kalkarlar. Çünkü ikisi de aynı rüyayı görmüşlerdir. İkisinin eli de aynı anda yan tarafta bulunan sigaraya gider. Sigara paramparça edilir.



SİGARA KARŞITI GERÇEK RÜYA REKLAM SENARYOM





Bir işyeri. Özel ya da resmi bir şirket olabilir. Bir kadın o yerin müdiresidir. Masada oturmaktadır. Masanın üzerinde kabarık dosyalar vardır. Kadın seyircilere arka taraftan gösterilir. Sigara üstüne sigara içmektedir. Duman görülmektedir. Ayağa kalktığı zaman bunun hamile bir kadın olduğu anlaşılır. Zile basarak şoförünün hazır olmasını söyler. Arabasına bindiğinde bile sigara dumanı arabanın içini sarmıştır. Şoför arabayı sürmektedir. Bir apartmanın önünde araba durur. Kadın kapıdan içeri girer. Asansöre binecektir. Fakat elektrikler yoktur. Yukarı doğru çıkmaya başlar. Evi son kattadır. Merdivenleri tırmanmaya başlar. Nefes nefese yukarı doğru çıkmaktadır.3–4 katta bir soluk almaktadır. Zor zoruna apartmanın önüne gelir. Anahtarla kapıyı açamaz. Zile basar. Gözleri kararır. Geri geri düşmeye başlar. Aynı anda merdivenden yuvarlanırken kocası kapıyı açar. İkisi de avazı çıktığı kadar bağırmaktadırlar. Erkek ve kadın bu durumu rüyasında görmüştür. Soluk soluğa sırılsıklam olmuş vaziyette yatağından kalkarlar. Yanında duran sigara paketini görür ve onu parçalarlar,…





http://www.antoloji.com/hasan_sancak

http://noteronayliruya.blogcu.com/





HASAN SANCAK

ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ

REKLÂM YAZARI

(EĞİTİMCİ-GAZETECİ)

TEL: 0362–621 27 79

CEP: 0–505–395 81 68

Hasan Sancak'ın İnternet Adresleri şöyledir.

Görüş ve düşüncelerinizi yorum köşeme yazabilirsiniz.

http://benimannemmelekti.blogcu.com/

http://hasanaslanasiirler.blogcu.com

http://herseyalacamicin.blogcu.com

http://milletisadikavehocalikat.blogcu.com

http://noteronayliruya.blogcu.com/

http://odurataturksiirleri.blogcu.com

http://ruyalarimicaldilar.blogcu.com

http://samsunillersultani.blogcu.com

http://www.antoloji.com/hasan_sancak

www.yaraticilar.com/index.php?sayfa=yaraticiuye&kullanicino=794

hasan sancak?ın alternatif reklâm senaryoları | Cehennem.org | v2.0

hasan sancak ağ günlüğü | Livkon.com -

www.antoloji.com/siir/pro/jKTS.asp?sair=49227 - 28k

www.kitapstore.com/goster/kisi.asp?CAS

E-mail: noteronayliruya55@mynet.com

noteronayliruya55@gmail.com

noteronayliruya55@hotmail.com

noteronayliruya55@yahoo.com.tr

Alaçam-SAMSUN









--------------------------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: