Çarşamba

SEN-DER BAŞKANI,SENARİST SAFA ÖNAL GUINNESS'E GİRDİ


Senaryo Yazarları Derneği (Sen-Der) Başkanı Safa Önal'ın filme çekilmiş 395 senaryosu, dünyanın en ilgi çekici rekorlarının yer aldığı Guinness Rekorlar Kitabı tarafından bir dünya rekoru olarak tescil edildi.



Safa Önal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 53 yıl Türk sineması için hiç durmadan çalıştığını ifade ederek, ''Ben sadece senaryo yazdım ve film çektim. Bir gün böyle bir rakama ulaşacağımı ve karşılığını da böyle göreceğimi bilmiyordum'' dedi. İşini çok sevdiğini ve sabırla çalıştığını dile getiren Önal, çalışmalarının bir dünya rekoru olarak tescil edilmesini de heyecanla karşıladığını söyledi. Önal, uzun süredir telif hakları konusunda bir hak arama mücadelesi verdiğini de anımsatarak, ''Artık 'Ananızın ak sütü kadar helal olan' telifin verilmemesi için direnç gösterenlerle uluslararasıarenada, evrensel bir biçimde mücadele edeceğim. Bu sonuç beni daha dakuvvetlendirdi'' diye konuştu.

Guinness Türkiye Fahri Temsilcisi ve İTÜ Maden Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Orhan Kural da, Önal'ın 395 senaryosunun filme çekilmesinin bir dünya rekoru olarak tescil edildiğini belirterek, ''Böylece Guinness tarafından yeni bir kategori açıldı'' dedi. Kural, Önal'ın ön başvurusunun 18 Şubat, dosya başvurusunun da 31 Mayıs'ta Guinness'e yapıldığını hatırlatarak, ''Rekor çok kısa bir sürede tescil edildi. Bu Türkiye adına çok sevindirici. Aslında biz Hindistan sinemasından korkmuştuk ama rekor Türkiye'ye geldi'' diye konuştu. Kural, tescil edilen bu rekorun Guinness'in web sitesine konulabileceğini ya da 2006 Guinness Rekorlar Kitabı'nda yer alabileceğini, ancak bunun henüz belli olmadığını da ifade etti. Prof. Dr. Orhan Kural, 4 Ağustos Perşembe günü bir basın toplantısı düzenleyerek, Safa Önal'a Guinness diplomasını takdim edecek.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bence bnlar harika ş çıkarıyor...

Adsız dedi ki...

merk ediyorum da buzamanda olsaydı kaçtanesi hayatat bulurdu*
yinede çok taktir ediyorum.
şahan

Adsız dedi ki...

slm ben ist ahmet bende senaryo yazmak ve butür ustaların yolundan gitmek istiyorum acaba bu konuda nasıl bir yardım alabilirim