Salı

BİROL GÜVEN RÖPORTAJI

“Ekrandan ciddi manada sıkıldım.” diyen ünlü yapımcı başarısının sırrını, halkla aynı dili konuşmasına bağlıyor. Televizyon izleyicisi, Birol Güven’i bir dönemin sevilen ve üç kanalda birden yayınlanan ‘Çocuklar Duymasın’ dizisiyle tanıdı. Ekrandaki pek çok projede imzası bulunan Güven, son dönemlerde televizyona olan ilgisizliğini saklamıyor. Tatilden yeni dönen ve bir hayli dinlenmiş görünen yapımcı ile televizyona neden ilgisiz kaldığını, dizilerin tutup tutmayacağını nasıl anladığını, başarısının altında yatan sırrı, günde ne kadar ekran karşısında kaldığını, yeni projelerini ve genellikle her evde yaşanması muhtemel kumanda kavgasında kimin galip geldiğini konuştuk.

Yaptığınız işler genellikle tutuyor. Bu başarıyı neye borçlusunuz?

Halkla aynı dili konuşuyorum, onları aşağılayan, beğenileriyle alay eden elitlerden değilim. Sanırım sorunun cevabı bu olabilir.

Birol Güven nasıl bir televizyon izleyicisi?

Önceden çok iyi bir televizyon izleyicisiydim, ama son dönemlerde ciddi olarak sıkıldım ekrandan. Şimdi hiç izlememeye çalışıyorum. Her ne kadar neler olup bittiğini bir görev gibi takip etsem de kitap okumak beni televizyona göre daha iyi besliyor.

Televizyonda sizi sıkan ne?

1990’dan beri çok yoğun çalıştım. Hem yapımcı hem izleyici olarak ekranla çok içli dışlı oldum. Bunun verdiği bir bıkkınlık olabilir. Yoksa televizyonların içeriğine baktığınız zaman kalitenin yükseldiğine inanıyorum. En önemlisi de ekranın çok önemli bir mecra olduğunu ve orada kaliteli insanların olması gerektiğini düşünüyorum. Sanırım son yıllarda bu kalite yükseldi. Hatta Türkiye’deki birçok televizyon filmini sinema filmlerinden de daha iyi bulduğumu söyleyebilirim.

Bir dizinin tutup tutmayacağını baştan anlamak mümkün mü?

Bütün diziler hiç şüphesiz tutsun iyi reyting alsın diye yapıyoruz; ama bu işi bilen ya da şu dizi tutar, bu tutmaz diyen hiç kimse yoktur, olamaz da. Bu aynı zamanda Spielberg’in de bir sözüdür. Hangi film gişe yapar, hangi dizi tutar diye bilen çıkmaz. Başarı biraz tesadüftür. Neyin tutacağını değil de neyin tutmayacağını tahmin edebilir insanlar. Tersten gidip, ‘Bu olmaz.’ diyebilir. Ama ne olur, ne tutar ben bilemem bunu. Dünyada da bir bilen olduğuna inanmıyorum.

Şu günlerde televizyonla ilişkiniz ne düzeyde?

Şu an yaz tatili dönemindeyiz. Özellikle dizi yazmak da çok zordur. Her hafta biri biter diğeri başlar. Ancak nisan ve mayıs aylarında insan televizyondan bıkar. Hatta biraz daha ileri gideyim, nefret eder. Allah’ım ne olur bitsin dedirtir. Bir daha hayatta bu işi yapmayacağım, hissine kapılırız. Sonra yaz olur, eylül ekime doğru tekrar özler. Bu senarist için de böyledir, oyuncu için de böyledir. Bizde geçen dönem çok yoğun geçti. Bu tatilde dinlendiğime inanıyorum. Şimdi yavaş yavaş enerji toplamış gibi hissediyorum kendimi.

Günde kaç saat ekran karşısında kalıyorsunuz?

Özellikle yeni başlayan işlere bakıyorum. Çok hızlı zaping yapıyorum. Genellikle gün içinde televizyon izliyorum. Son dönemde “comedymax’a merak saldım. Ama ben sizin istatistiklerinize uymam. Çünkü ben değişik yaşayan ve çok erken yatan biriyim. Uyku nedeniyle de iyi bir televizyon izleyicisi değilim. Özellikle sezon başladığı zaman bir futbolcu gibi yediğime içtiğime dikkat ediyorum. Sağlığıma dikkat ederim. 04.00-05.00’te kalkar senaryo yazarım. Ancak sabaha karşı tekrar eden iyi işler olursa onları izlerim. Zaten kumandayla da pek ilgim olmaz. Eşim ne izlerse ben de onu izlerim.

Yeni dönemde hangi projeler var?

Şu an bizim “Kadın İsterse” ve “En Son Babalar Duyar” devam ediyor. Bir de başrollerinde Metin Şentürk’ün oynadığı bir proje üzerinde çalışıyoruz. atv için çekiyoruz; ama henüz anlaşma olmadı. Onu da önümüzdeki hafta herhalde açıklarız. Yusuf Bülbül-Zaman

8 yorum:

Adsız dedi ki...

mustafa kasıkçı 29.04.1992 tel:8805116 cep:05372374831 not:cocuk oyuncu aranıyorsa oynaya bılırım

Adsız dedi ki...

Hello, we have just finished creating this free questions and answers forum for members of The Country Club Biz. Please check it out at CC Biz Forum

Adsız dedi ki...

lütfen bende varım eğer öyle bişey varsa hem acemi cadıdAOYNAYAN BİLLUR YAZGANA BENZİYORUM MSN Mİ VEREYİM 13 YAŞINDAYIM. DEĞERLENDİRMEDK İSTERSENİZ seda.ezgi@hotmail.com ekleyin

Adsız dedi ki...

benim adım aysegul ACEMİ CADIDA oynamayı coooooooooooooookkkkkkkk
istiyorum ben bu dizini büyük bi hayranıyım dolu dolu resimleri var bu dizini ben 12 yasındayım oynamayı coooooooooookkkkkkkkkkkk istiyorum llllllllllllüüüüüüüüüüüüütttttttttttfffffffffffffffeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnn benisecin nolur fizihimde güzeldir nnnnnoooooo oooollllllllluuuurrrr :)
MSN İM aysegus@hotmail.com

Adsız dedi ki...

İrem Akarsu
25.11.1992
Göz: Kahve rengi
Saç: Açık kestane
Ten: Kumral
Tecrübe:VOLEYBOL,Yüzme,Ametör olarak okul tiyatrosu
Eğiti: Lise 1
Beden: 34
Boy: 1,67
Ayak no: 36-37
NOT:OKS SINAWINA BENDE GİRDİM SINAV SİTRESİ NE DEMEK BİLİRİM.
ŞU ANDA ERBENK AJANSTAYIM. BU ZAMANA KADAR YÜZÜM HİÇ BİR YERDE GÖZÜKMEDİ.
RESMİMİ İSTERSENİZ YOLLIYA BİLİRİM.

Tel: (o216)4595786
Cep: 05323639396
e-mail adresi: irem_kedi@hotmail.com

Adsız dedi ki...

İrem Akarsu
25.11.1992
Göz: Kahve rengi
Saç: Açık kestane
Ten: Kumral
Tecrübe:VOLEYBOL,Yüzme,Ametör olarak okul tiyatrosu
Eğiti: Lise 1
Beden: 34
Boy: 1,67
Ayak no: 36-37
NOT:OKS SINAWINA BENDE GİRDİM SINAV SİTRESİ NE DEMEK BİLİRİM.
ŞU ANDA ERBENK AJANSTAYIM. BU ZAMANA KADAR YÜZÜM HİÇ BİR YERDE GÖZÜKMEDİ.
RESMİMİ İSTERSENİZ YOLLIYA BİLİRİM.

Tel: (o216)4595786
Cep: 05323639396
e-mail adresi: irem_kedi@hotmail.com

Adsız dedi ki...

That's a great story. Waiting for more. Chevrolet corvette c4 Old fords are better because Carnival cruise tampa Permanent hair removal lissencephaly

Adsız dedi ki...

ben veysi
bende okulda tiyatro bölümündeyim 15 yasındayım lise1 gidiyom
cok iyi oyunculuk yaparım boyum 1.60 kilom 53
sac rengim kahve rengi göz rengim çikolata kahvesinden oyunculuk yapmayıda severim