Pazar

ATA DEMİRER CEM YILMAZ'A YANIT VERDİ


Bu reklam içinize sindi mi?

- İlk bölüm bir girizgahtı. Hikaye yeni başlıyordu. Orada komiği aramamak lazım. Bulamazsın zaten. Çünkü orada bir adam 2004 yılından 2054 yılına zamanda yolculuk yapıyor, uzayda yolculuk değil. Bu noktanın üzerine özellikle basıyorum. Büyük harfle yazın lütfen. ZAMANDA YOLCULUK, UZAYDA DEĞİL. İkinci reklamda komik başladı. ‘Gol mü oldu’ falan esprileri var. Onlar hep doğaçlama. Sanırım üçüncü filmden sonra yırtılacak daha da ileriye gidecek.

Sizce başarılı oldunuz mu?

- Bu işi yazıp çizip reklamı eleştirenler halktan farklı bir noktada olaya bakıyorlar. Burada hedef kitle onlar değil hedef kitle halk. Ben Avrupa Yakası’nda 20 bölüm Volkan oldum. Veysel çıkalı kısa bir süre olmasına rağmen sokaktaki insan bana Veysel diye sesleniyor. Olay budur zaten. Demek ki tutmuş.

POLEMİK TARAKLARINDAHİÇ BEZİM YOK

Cem Yılmaz reklam filmi için Gora’nın taklidi olmuş dedi. Neden?

- Valla Sibel Hanım ben o haberleri duydum. (Kenan Evren sesiyle devam ediyor) Bundan da hicap duydum. Açıkçası şaşırdım. Uzayda geçmiyor ki, Gora ile ilgisi olsun. Gora’da hikayenin unsurları uzay ve dünya. Bunun da yüz milyon tane örneği var zaten. Turist Ömer’ler, Dünyayı Kurtaran Adam’lar. 30 yıldır bütün mizah dergilerinde Türkler uzayda çizilir. Ama nedir? Gora’da Cem kendi yorumunu katacak. Çok da güzel komik bir şey olacak. Bu reklam filminin fikri, Marka Ajans’ın fikir zikir sahibi patronu Hulusi Derici’ye ait. Kaldı ki, biz bir Çelik de yaratmaya çalışmıyoruz. Aşağı attığımız adam ciddi bir casus. Şirin bir tarafı yok, pis bakıyor, direkt bir robot. Esas komik olan taksici Veysel. Ben o karakteri Avrupa yakasına yapmıştım. İsmi Ayhan’dı. O benim çocuğum gibiydi, istediler verdim. Polemik yaratılmak isteniyor. O taraklarda hiç bezim yok.

Cem Yılmaz meşhur olduğunda siz ne yapıyordunuz?

- Ben ondan dört yıl geride, 98 Şubat’ta başladım. Ben başladığımda Cem açık havalarda oynayan profesyonel bir adamdı. Biletleri acayip pahalıya satılıyordu. O bir stardı ve biz çok zor olan bir şey yaptık. İğneyle kuyu kazarak, farklı mizah anlayışımızın olduğunu anlatmaya çalışarak bugünlere geldik. Yavaş ilerledik. Benim çıkmaya çalıştığım dönemlerde çok fazla stand-up denemesi oldu. Zamanla farklı yönlerinizi keşfediyorsunuz. Mesela ben karakter komedisinde bayağı başarılı bir adammışım. Neredesin Firuze’de bir Hamit Hayram yaptım, çok beğenildi. Volkan da, Veysel de öyle. Buna devam etmek istiyorum. Farklı farklı filmlerde farklı farklı karakterler oynamak, yaratmak istiyorum. Çünkü iki üç aylığına başka bir insan olmak çok zevkli bir şey. Şizofrenik bir tadı var. Kendinden uzaklaşmak çok eğlenceli. Ciddi bir terapi. Ben kendimi stand-up komedyeni olarak görmüyorum zaten. Ben stand-up performansı da olan sinema tutkunu bir soytarıyım.

‘Cem Yılmaz böyle oltalara gelmezdi. Neden Veysel Gora’ya benziyor diye laflar etti ki?’ diye üç beş kişiye sordum, şöyle cevaplar aldım: Biri ‘Cem Yılmaz, Ata Demirer’i rakip olarak görmeye başladı’ dedi, öteki ‘Çünkü dergiler Cem Yılmaz out, Ata Demirer in diye haberler yapıyor’ dedi, beriki ‘Adam kendine farklı farklı tipler bulup kendini yeniliyor, oysa ki Cem Yılmaz hep aynı’ dedi.

- Yok ya, var mı o dergilerden sizde.

Var gönderirim. Kısaca yeni yükselen değerimiz Ata Demirer olduğu için Cem Yılmaz’ın paniğe kapıldığını düşünenler var.

- Cem benim için iyi bir örnek. Mizahı iyi biliyor. Karikatür mizahında çok başarılı. Ben sahnedeki rahatlığını örnek alıyorum. Onun rahatlığını kibarlıkla birleştirerek uyguluyorum. Ama oyuncu olarak Cem’in beni heyecanlandırdığını söyleyemem. Ben başka damarlara ulaşmaya çalışıyorum. Bu damarı Peter Selers’da, Münir Özkul’da, Haluk Bilginer’de, Şener Şen’de, Uğur Yücel’de görebilirsin. Ben karakter oyuncusu olmak istiyorum. Beni sürekli yönetmenler arasın istiyorum. Popüler stand-up’la çok fazla işim yok.
sİBEL ARNA İLE HÜRRİYET'TEKİ RÖPORTAJ'DAN...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili ata demirer;
lafı dolandırmaya gerek yok sen de türkiyedeki her fani mizahçı gibi cem yılmaz hayranısın ve de çok haklısın çünkü cem yılmaz gerçekten de komik be kardeşim!
sakın ola ki seni cemle kıyaslamaya çalışanların gazına gelme(nerde o dergiler,diye sormuşsun hemen)
Bana göre sen cem yılmazdan sonra türkiyenin yetiştirdiği en büyük stand up'çısın.Bu arada oyunculuk olarak bırak cem yılmazdan iyi olmanı türkiyenin en başarılı oyuncularından birisi olduğuna inanıyorum.Ben de peter sellersin hayranıyım (ah bir de günümüzün kara mizah ustası guy ritche madonnayla evlenmeseydi be kardeşim.Deli karı yaktı güzelim adamı film de yapamaz oldu.)Başarılarının devamını diliyor gazete ve dergilerde köşe yazılarını daha çok görmek istiyorum.Saygılar sevgiler..e yeter..