Cuma

EFNAN ATMACA ZOR ROPORTAJ VEREN YAVUZ TURGUL'U KONUŞTURDU;"" HER SENARYODA ŞENER'E ROL ARIYORUM!"



Yavuz Turgul: Her senaryoda Şener'e bir rol arıyorum



Yeni filminiz 'Yürek Yarası'nda yine Şener Şen'le çalışıyorsunuz...

Aslında bu durumdan ben de şikayetçi

yim. Ama yazdığım her senaryoda Şener'e bir rol arıyorum. Yapışık kardeşler gibi olduk artık. Aramızda sadakat ilişkisi var.


Sekiz yıl bu film üzerine mi çalıştınız?

Hayır, aslında başka bir projeyle uğraşıyordum. Ancak olgunlaşan o projenin yaza yetişemeyeceğini anladık. Film ertelenince herkes bir boşluğa düştü. 'Sen cin gibisin, bir film yaparsın' dediler ve 'Yürek Yarası' ortaya çıktı.

ŞARKI İSTER GİBİ FİLM İSTEDİLER


Ne kadar zamanda ortaya çıktı peki?

Hayatımda ilk kez iki ayda bir proje hazırladım. Çünkü 'Eşkiya' 10 yıl sürmüştü. Diğerleri de dört ya da beş yıl. Çevremdekiler beni iteklemeye başlayınca ben de yapıp yapamayacağımı düşündüm. Bir de komik hikayesi var: Şener'le birlikte bir mekandaydık. Tıpkı piyanist şantörlerden şarkı ister gibi peçeteye yazılı bir istek geldi elime. Perihan Mağden 'Şener Şen'li bir Türk filmi rica ediyoruz' yazmıştı. Yani neredeyse herkes bana gaz vermek için uğraştı.


'Yürek Yarası'nın konusu biraz eski Türk filmlerini andırıyor...

Benim tarzım bu ama gerçeği söylemek gerekirse eski Türk filmleri kötüdür. Önemli olan onlardan neleri alıp filminize katacağınız. Ben hep seyirciyle bir ruh, samimiyet ve duygu ilişkisi kurmaya çalışıyorum. Bu anlamda aynı tadı izleyici bulabiliyor belki.


Setlerden uzak kaldığınız dönemde Türk sinemasını takip edebildiniz mi?

Türk sineması iyi yolda. Gelecek yıllarda çok kaliteli yapıtlar yapılacak ve sinema salonlarını yerli filmler dolduracak.


'Eşkiya'nın başarısında sonra Türk sineması Doğu'ya yöneldi. Kurtuluş Doğu'da mı?

Ben kendi adıma yüzümü Doğu'ya çevirdim. O topraklardaki kültürü algılamaya çalıştım. Eğer filmlerim beğenildiyse, ki durum bunu gösteriyor bunu Doğu'ya dönmeme borçluyum.

Efnan ATMACA-efnan.atmaca@aksam.com.tr
AKŞAM

Hiç yorum yok: