Cuma

"BİR" HOCAYA CEVAP ; "BENİM AKLIMA GELMİŞTİ,ŞEREFSİZİM(!)"


Ali Atıf Hocam.
Türkiyede etkin bir gazetenin, etkin yazarısınız.
İçeriği ne olursa olsun gazeteniz ve yazılarınız önem arzediyor.

Bu 'tiraj'ik öneme, sizin bilimsel kimliğinizi eklersek yazılarınız bizim için 'değer' ifade ediyor….

Ama keşke reklam yorumlarında konuşturduğunuz bilimselliğiniz, film yorumlarına gelince kekemeleşmese…ah!

'Elveda Lenin' yazınızdaki şu tez cümleniz ne kadar da bilimsel;

"Güzel öykü ama değil mi? Güzel ama her zaman olduğu gibi biz Türklerin aklına gelmemiş Wolfgang Becker ve Bernd Lichtenberg'in aklına gelmiş."
Reklam eleştirilerinizde, araştırmalarla soruşturmalarla destekleyerek , kılı kırk yaran tezler atıyorsunuz ortaya…

Ah, hocam…Onların yanında yukardaki teziniz yarılmamış kıl gibi durmuyor mu?

Bir kere bir millet ile iki bireyi kıyaslamak medot açısından ne kadar bilimsel?

Ya peki " Biz Türklerin aklına gelmemiş" tezi?

İlahi tesadüf eseri aynı günkü köşesinizde övdüğünüz Vizontele Tuuba'nin Deli Emin'i gibi, "Benim aklıma gelmişti, şerefsizim" desem, bu teziniz bir anda çökmeyecek mi? İlahi hocam.

Tezinizi ayağa kaldırmak için ne yapacaksınız?
Benim bir Türk değil Alman olduğumu ıspata ma kalkışacaksınız ?
Yoksa benim iddiamı çürütme yolunu seçip şerefsiz değil şerefli olduğumu mu kanıtlayacaksınız?

Dilerim, içten okumanız sırasında, tam burada atılıp şöyle bişey geçirirsiniz içinizden;
" İyi ama kardeşim… Benim kanıtım ortada duruyor ve sinemalarda oynuyor…Türklerin aklına gelmemiş ki, Almanların filmi oynuyor" dersiniz de…
Bana asıl söylemek istediğimi söyleme fırsatı verirsiniz….


Hangi Türkler hocam?
Yapımcı Türkler mi?
Senarist Türkler mi?

Biz senarist.tk diye bir site kurduk; Her fırsatta şu tezi ortaya atıyoruz; "Türkiye'de senarist problemi yok, yapımcı problemi var!"
Hocam, sevdiğiniz ve övdüğünüz Vizontele Tuuba'nın yapımcısı aynı zamanda senaristi olmasa, Yımaz Erdoğan'ın aklına gelen o öyküye para yatırabileck kaç yapımcı var?
Bütçesi açısından sormuyorum, var olduğu kadarıyla siyasi içeriğinden ötürü…
Vaadettiği gişe rekoruna rağmen, kaç yapımcı var?

Elvada Lenin filmine girmiyorum bile!

Senaryo bir tarafa isminde "lenin" geçen bir filme para yatıracak bir yapımcı bulunabilr mi acaba?

bulunan yapımcı da, senaryoyu değiştirmeye isminden başlar heralde?
- Ya ismi Elveda Lenin olmasa da… Ne bileyim; Hoşçakal Abdullah olsa mesela….

Bu soran yapımcı yine de iyi yapımcıdır. Türkiyede bir senarist senaryosundaki isim değişikliğini herkesle birlikte afişte görebilir….

Ben de sizinkine benzer bir tez attım ortaya;
dilerim bir yapımcı çıkar da "Ben böyle bir filme para yatırırım" der.
Ben bu tezimin çökmesinden mutluluk duyarım…

Biliyorum ve diliyorum bu satırları içten okudunuz.
kelimenin her iki anlamıyla da içten.
Biliyorum; yüksek sesle değil içinizden okuyorsunuz.
Diliyorum samimi duygularla okursunuz.
Çünkü bu satırları yazan içten yazıyor hocam.

İçten saygılarımla

Müfit Can Saçıntı

Hiç yorum yok: