Pazar

"İLAHİ" ÜLKÜ HOCA!...SÖYLE ŞİMDİ; " 40 SATIR MI, 40 KATIR MI"?!


senarist.tk
olarak, Yeşilçam'a ve Yeşilçam'ın ustalarına hep saygı ve sevgiyle yaklaştık.
Bugüne kadar yayınlanan 1500 küsur , haberimizde saygıda kusur etmedik. Tek istisna bile yoktur.
***
Bugün Milliyet'te Sayın Ülkü Erakalın'ın ağzından yazılan şu satırlar irkiltti bizi:

Ülkü Erakalın: "Ben yönetmenleri, tanrının birer parçası olarak kabul ediyorum. İki satır yazılan kağıda biz can veriyoruz. O kızı alıyorum sokak kızı yapıyorum, o adamı alıyorum öğretmen yapıyorum"

***
Yönetmenin ne olduğuyla ilgili sözleri karşısında susarız. Sükutumuz ikrar değildir.ama susarız.
Ama senaryoyu "iki satır yazılan kağıt" olarak nitelemek ne oluyor?
Bir; Gerçek anlamda kullanılmış olabilir. Zira gerçekten de "iki satır" karalayarak senaryosuz filmler çeken, "eski" "hoca"larımız olmuştur.
iki: "iki satırlık kağıt" bir küçümseme ifadesi olabilir.
***
Hemen alınganlık yapmayalım. Düşünmeden söylenmiş sözler olabilir. Bir kez daha düşünülsün isteriz, şu satır konusu...
Bundan sonra senaryo kavramına, bir meslek grubu olarak senaristlere dil uzatanlar iyice düşünsün; 40 satır mı, 40 katır mı?...
Yukardaki cümlelerde düşünsel bir tehdit mi sezdiniz?
Neden olmasın!
***
Bir tek senarist, bir tek senaryo ile ilgili kişisel derdi olana bişey demeyiz. Muhattap olan senarist arkadaşımız birebir mücadeleye girebilir. Her bir senarist arkadaşımızın kişisel mücadelesini verecek donanıma sahip olduğunu varsayıyoruz.
***
Ancak bir mesleki terim olarak senaryoya ve meslek grubu olarak senaristlere dil uzatanları saygıya davet ediyoruz.
Bunun istisnası yoktur.
Hani "bükemediğin eli öpeceksin" diye bir "racon" vardır ya...
Biz saygı gereği hocalarımızın elini öpmekten gocunmayız.
Ama gerekirse, öptüğümüz eli bükmekten de geri durmayız.
Yukardaki satırlarda bir tehdit mi sezdiniz?
Neden olmasın!
***
Madem yönetmenlerle ilgili ilahi bir benzetme yapılmış.
Biz de benzer bir şekilde bitirelim,
"Bundan sonra senaryo ve senaristlerin ismini kimse abdestsiz ağzına almasın.
Senaryoya, senaristlere kem söz eden ağzını okunmuş suyla 40 kere çalkalasın.
veyahut ben öyle demek istemedim diye "çalkalasın"
Ya, işte böyle.
İlahi Ülkü Hoca!

1 yorum:

Sıtkı Sıyrıl dedi ki...

Yönetmenlerin önemini irdelemek için senaristleri (istemeden) ırgalamış Ülkü Hoca.

bu "irdelengem ırgalsal" metoduyla söz konusu cümleye karşı bir cümle yazdığımızda şöyle oluyor:

"ben senaristleri tanrı olarak görüyorum, iki dakikada çekiliveren bir sahneyi yaratmak için 20 sayfa yazı yazıyor, karakterleri, atmosferi, olay örgüsünü ayrıntılarıyla belirtip yoktan bir hayat var ediyorlar, ne mutlu onların şefaatine mazhar olana..."

Sıtkı Sıyrıl