Cumartesi

OSMANSINAV: YÖNETMENİNDEN ASİSTANINA OYUNCUSUNDAN IŞIKÇISINA KADAR HERKES SENARYONUN KÖLESİDİR.

OSMAN SINAV: Yönetmeninden asistanına, oyuncusundan ışıkçasına kadar herkes senaryonun kölesidir. Ona hizmet etmiyorsak iş başka noktalara gider. Aslında bu Osman Sınav'ın da tasarrufunda olan bir durum değildir. Eğer senaryoya ihanet eden yönetmen ise o da gider.

ESKİDEN ÇAKIR MI VARDI

Hiç mi korkmadınız Çakır'ın ölümüyle dizinin reyting kaybetmesinden?

- Hayır. Çakır konusunda verdim kararımı, girdim içeriye, senoryo ekibine şu nedenlerden dolayı 'Çakır ölecek' dedim. Söylediklerimin süresi de sadece 5 dakikaydı. Reytingin 12'ye kadar düşebileceğini hesap ediyordum. Ama tam tersi oldu 18'den önce 19'a, oradan da 21'e çıktı... Normalde 'halk Çakır'ı çok seviyor, giderse üzülürler, izlemezler' gibi bir mantık vardı. Ama unutulmamalı ki halka o karakteri sevdiren zaten senaryoydu. Eskiden Çakır mı vardı... Halkın sevmesi için ona hikayeler anlattıran, duygular katan kimdi? Hiçbir starın sevgisi 4 UEFA maçının reytingini geçemez. Ki bu oldu. Ve biz 7 reyting de fark attık. Bunun Çakır'la filan alakası yok. O da halkın gerçek duygularını yansıtan bir adalet kalemidir. Sen bu topraklara dair bir şey anlatıyorsan içine Çakır'ı da, Polat'ı da veya bir başkasını da koyabilirsin...

Biraz önce Çakır'ın ölümüyle ilgili 5 dakikada nedenleri sıraladığınızı ve ölüm kararını verdiğinizi söylediniz. Aranızda kişisel bir mesele mi geçti de bu kadar çabuk karar verdiniz?

- Hikayenin gidişiyle ilgili bizim bir duruşumuz vardı. Ama bu duruşun bozulmaya doğru gittiğine dair bir yargıya vardım. Bunu da Oktay'la paylaştım. O benim arkadaşımdır, hala da öyle. Ve sarılıp ayrıldık. Zaten hikayenin içinde bu ölüm vardı, ama zamanı belli değildi. Stratejik olarak böyle olmasını uygun gördüm. Kararımın da doğru olduğunu şimdi görüyorum... İlk başta herkes karşıydı. Öyle mailler geldi ki 'Biz zinhar bir daha bu diziyi izlemeyiz, üstelik Osman Sınav imzası taşıyan hiçbir şeyi de izlemeyiz' filan diyenler oldu. Ama ben o duyguyu iyi bilirim. Çünkü onlara o sevgiyi aşılayan bizdik. Tepkiler bizden nefret ettikleri için değil, ölesiye sevdikleri içindi.
Barış Kocaoğlu/ Yusuf İZEL-AKŞAM(ÖZET)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

mrb sinan bey sizi tebrik ediyorum çok iyi bir filim uzmanısınız böyle dizilerde bende oynamak isterdim size mululuklar diliyorum.m.k.05447668739

Adsız dedi ki...

osman bey yönetmenliğini yaptığınız tüm dizileri hayranlıkla izliyorum başarılarınızın devamını dilerim ben manavgatta küçükoğlu restaurant ta çalışıyorum yolunuz düşerse beklerim hakiki kilis tavası na eyi vallah.05426896264 ŞÜKRÜ DAĞDEVİREN.[seveli79@hotmail.com]