Salı

ŞENER ŞEN:"BAŞROL SENARYO"




Şener Şen'i sekiz yıl aradan sonra sinema setlerine geri döndüren Yavuz Turgul'un 'Yürek Yarası' filminin çekimleri Samatya ve Yedikule'de sürüyor. Yılların oyuncusu Şener Şen ile öğretmenlikten emekli bir taksi şoförünü canlandırdığı filmi konuştuk.

Türk sinemasının kilometre taşı filmlerinin başrol oyuncusu olduğunuz halde sette davranışlarınız sıradan bir oyuncu gibi...
Sette başrol oyuncusu olarak farklı bir rüzgâr estirmeyi sevmiyorum. Bu yapımla ilgili bir şey. Bu işte eskimem, birtakım şeyler yapmış olmam beni değiştirmedi. Ben nasılsam, öyle yaşıyorum ayrıca bu durum bozulmasın diye de korumaya çalışıyorum. Rolü kabul edene kadar zor bir insanımdır ama daha sonra setteki teknisyen, ışıkçı gibi arkadaşlarımdan bir farkım yoktur.

Başrol, senaryo
Kolay senaryo beğenmediğinizi biliyoruz. Bu projede sizi cezbeden ne oldu?
Bence başrol senaryo, yani projedir. İyi proje, iyi yönetmen olmazsa kim olursanız olun önemli değil. Kendimi yok saymıyorum, kim olduğumu biliyorum ama sizin kendinizi, oyunculuğunuzu göstereceğiniz malzeme ve alan lazım. Bu projede hepsi var. Farkım iyi proje peşinde koşmam. Oyunculuğa figüranlıkla başladım, arkadan geçen adamı oynuyordum. Çok da oyuncu olmak için can atmıyordum ama Hababam'lardaki 'Badi Ekrem' rolü bir dönüm noktası oldu.

Gençler çok iyi
Genç oyuncuları ve yeni çekilen Türk filmlerini takip ediyor musunuz?
Çok yetenekli gençlerimiz var. Mesela İkinci Bahar dizisinden ayrılan pekçok oyuncunun başarılı işlere imza attığını görüyoruz, Nurgül Yeşilçay gibi. Ancak önemli olan gençlerimizin yeteneklerini sergileyecekleri doğru projelerin çıkması. Bizimle aynı filmde oynayan ve dikkat çekmeyen bazı oyuncuların iyi projelerde çok iyi performans sergiledikleri görülmüştür. Fırsat buldukça yeni filmleri izliyorum. Mesela Vizontele'yi çok beğendim.

Birsen Altuntaş/MİLLİYET

Hiç yorum yok: