Perşembe

'FİRUZE'NİN BAŞROL OYUNCUSU VE "ÖYKÜ"SÜNÜN SAHİBİ ÖZCAN DENİZ'DEN "SİNEMA DERSLERİ"

20 Şubat'ta vizyona girecek 'Neredesin Firuze' filminin başrol oyuncusu Özcan Deniz, 1992 yılında hayatına giren ve sadece iki kez gördüğü Firuze isimli kadından etkilenerek yazılan hikayeden çıkan filmin iyi iş yapacağına inanıyor. Filminin gösterime girmesine günler kala Hürriyet'in sorularını yanıtlayan Deniz, Türk sineması üzerine çarpıcı açıklamalarda bulundu.

*İşte, 'Hülya Avşar ve Kenan Işık, ikisi de yıldız ama yan yana geldiklerinde bana bir şey vermedi...
*'Vizontele Tuuba' kendi rekorunu kıramayacak... 'Asmalı Konak' strateji hatasıydı...
*Tek başıma 1 milyon tavan seyircim var' diyen Özcan Deniz'in tartışma yaratacak açıklamaları.
Vizontele Tuuba rekor kıramayacak

Hem müzik sektöründe hem de sinemada zamanlama çok önemlidir. Amerika'daki prodüktörlerin elinde formül vardır. Filmlerini o formül üzerine yönlendirirler. Sinemanın en çok izlenme ayları var. Asmalı Konak hiç izlenmeyen bir dönemde, ramazan ayında vizyona girdi. İlk Vizontele filmi şubat ayında vizyona girmişti. Okullar tatil, bayram olunca aldı yürüdü... O dönem tek Türk filmiydi. Bir de Komser Şekspir vardı. Şimdi her yer yerli film dolu, üstelik çok kuvvetli Amerikan filmleri de geldi. Şimdi Vizontele Tuuba da kendi rekorunu kıramayacak. Bilet fiyatları iki misline yükseldi. Adam ailesiyle sinemaya gittiği zaman masrafın altından kalkamaz. Size şöyle bir örnek vereyim. Biz son zamanlarda, 'şimdinin 500 bin albümü eskinin 1,5 milyon albümüyle kıyaslanmalı' diyoruz. Sinemada da durum aynı. Şimdinin 1,5-2 milyon seyircisi, eskinin 4 milyon seyircisiyle kıyaslamalı. Bütün bunları göz önünde bulundurmak gerek. O anlamda bu senenin bütün fimlerinin Vizontele'yi geçtiğine inanıyorum.

Oyunculuk adına Asmalı Konak'ta bir hayal kırıklığı yaşamadım. Gişe adına tabii ki oldu. Bunun olacağını filmi izlediğim an hissetmiştim. Çünkü çok fazla Abdullah Oğuz'un kendi kişiliği vardı. Ama bir taraftan da Asmalı Konak'ı tutturan formüller vardı ve o formülleri insanlar beyazperde de görmek istedi, bulamadı. Ne yazık ki seyirci filmi diziden koparamadı, bunu ayırt edemedi. Sonuçta ne olursa olsun, Türk televizyon ve sinema tarihinin en olaylı filmi, Asmalı Konak oldu. Bana aynı gün bir çok yere kapak olan bir tane film daha söyleyin. Seyircinin uykularından uyanıp, 'bunun sonu nasıl olacak?' dediği bir film daha gösterin.

TEK BAŞIMA GİŞEYİM

Türkiye'de starların gişesi olduğuna inanıyorum. Dünya sinemasında bu böyle değil. Yönetmenlerin filmleri izleniyor. Ancak Türk sineması filmlerini yıldızlarıyla seyircisiyle buluşturabiliyor. Ama yıldız diye yanlış insanları bir araya getirirseniz o da olmaz. Örneğin Hülya Avşar ile Kenan Işık. İkisi de yıldız ama ikisi yan yana geldiği zaman bana bir şey vermedi. Firuze’de şu var. Herkes doğru. 'Bu da olmamış' diyebileceğiniz kimse yok. Vallahi billahi bu film çok güzel oldu. Yıldızı da bol, o yıldızların buluşması da güzel. Ben, Özcan Deniz'in de bir gişesi olduğuna inanıyorum. Eğer olmasaydı kimse bana film çektirmezdi. Tek başıma, 1 milyon tavan 500 bin de taban seyircim olduğuna inanıyorum.

Röportaj: Sema DENKER-HÜRRİYET

Hiç yorum yok: