Cuma

İLK ELEŞTİRİLER GELMEYE BAŞLADI:"ASMALI KONAK GÜLME KRİZİ GEÇİRTTİ...SENARYOSUNDA DAHİ ACEMİLİKLER VAR"

Asmalı Konak’la ilk yönetmenliğine imza atan Abdullah Oğuz, baştan sona filmin popülaritesini artırmanın yollarını aramış. İki saatlik filmde, dizideki o masalsı anlatıştan eser yoktu. Seyirciyi ekrana bağlayan sıcaklık kaybolmuş, ortaya ne olduğu pek belli olmayan Amerikanvari bir film çıkmış. Senaryosunda dahi acemiliklerin hissedildiği böyle bir filmde yapılan makyajlar, basit dekorlar, kurguda yaşanan kopuklar zaman zaman herkese gülme krizi geçirtti.
FATİH SELVİ-ZAMAN
Yazının tamamı için:tıkla
***
New York'taki sahneler ise biraz "Hazır New York'a gelmişiz, klasik Amerikan filmlerinden bir iki sahneyi koysak ne olur" dedirten cinsten. Central Park'ta Seymen ile Bahar'ın sandal sefası, Richard Gere ile Winona Ryder'ın New York'ta Sonbahar'ının hık demiş burnundan düşmüşü gibi.
MİNE ŞENOCAKLI-VATAN
tamamı için tıkla
***
"Dallas" modelli bir diziye hakim olmayan izleyicileri hesap ederek, geçmiş olayların bir özetini çıkararak senaryo yazma gereği büyük bir sorun.(...)Bekir Kirve'nin hot dog'un ne olduğunu anlamak için sözlüğe bakması gibi kitsch skeçler, "Asmalı Konak"ı odaktaki aşk öyküsünden ve melodramdan uzaklaştırıyor
ALİN TAŞÇIYAN-MİLLİYET
Tamamı için tıkla
***
Bahar ya da Seymen adının geçtiği yerde gözyaşları koyveriliyor (bu da Amerikan sitcom'larındaki kahkaha
efektlerini andırıyor; yani burada seyircinin de ağlaması gerek).(...)Menderes Samancılar ise filmin parıldayan yıldızı. Espriler, öyküye hareketlilik hep ondan geliyor.
UĞUR VARDAN-RADİKAL
Tamamı için tıkla

(BU HABERİN GÜNCELLEMELERİ DEVAM EDECEK-İZLEYİN)
***

senarist.tk'nın notu:
Basın ilanlarında,senaryoyla ilgili bugüne kadar bilinenlerin dışında bir şey göze çarpıyor...Sıralama dahil aynen şöyle:
ÖYKÜ: Mahinur Ergun, Meral Okay Abdullah Oğuz...SENARYO: Mahinur Ergun, Abdullah Oğuz
***
Abdullah Oğuz ne kadar senarist, bilmiyoruz.
En yukaradaki bahsedilen "senaryo acemilikleri"nin ne kadarı Oğuz'a ait onu da bilmiyoruz.
Hatta gerçekten senaryo acemilikleri var mı onu (da) bile bilmiyoruz...
***
Çünkü filmin kurgusundaki acemilikleri ile senaryonun kurgusundaki acemilikleri birbirine karıştıran "eleştirmenler" olduğunu -öncelerden-biliyoruz...
Öykü nedir,bilen...Öyküleme nedir bilen eleştirmenler var...İkisini birbirinden ayıramayan eleştirmen daha çok var..Bunu da biliyoruz...
Bilmek başka, analiz yeteneği başka...bunu hep diyoruz...
***
Filme karşı bir tavrımız yok.
Olumsuz eleştirileri yayınlamak "editoryal" tercihimiz değil.
olumsuz eleştirler geleceğini filmi kimse görmeden tahmin ediyorduk..."Gazeteci zekasıyla" editöryal tercih kullanmaya kalksak,tam tersine "olumlu eleştirileri" öne çıkartırdık...
***
Şimdilik olumlu eleştiri yok.
Ama başından biliyorduk.
Önce hep beraber filme yüklenirler..
Film gündem de kalmaya devam ederse...Bu sefer tam tersi, "el insaf, Asmalı Konak,iyi film aslında" yazıları okumaya başlarız...
Bu "iş"ler, böyle "işler"
Biliyoruz.
***
Bir temennim var ise; seyirci sinemadan memnun ayırılsın.
Asmalı Konak 5 milyon izleyiciye ulaşsın.
Sinemamız sektör değil; endüstri olsun, gerisine,"Has sektör!"

Hiç yorum yok: