Cumartesi

SULHİ DÖLEK'İN CENGİZ SEMERCİOĞLU'NA YANITI


Cengiz Semercioğlu'nun "Süper Baba" dizisiyle ilgili yazısına dizinin senaryo yazarı Sulhi Dölek yanıt verdi. Bir eserin sahibinin kim olduğunu vurgulayan bu yanıtı aynen yayınlıyoruz...

Sayın Cengiz Semercioğlu,
Dünkü yazınızda (29 Nisan Cuma) , Süper Baba'dan söz ederken, "Beş yönetmen değiştiren dizide, Yavuz Turgul'un hikâyesini Muharrem Buhara senaryolaştırmış, Sulhi Dölek de diyalogları yazmıştır," demişsiniz.Diyalog yazarlığını küçümsemiyorum. Tersine, iyi bir diyalog yazımınınbir film ya da televizyon dizisinin başarısında büyük rol oynadığınainanıyorum. Ancak, ben Süper Baba'nın diyalog yazarı değilim, senaryoyazarıyım. Bu husus, dizinin jeneriğinde de açıkça belirtilmiştir. Benimdışımda yapılan çalışmalar, hikâye yazımı ve sahne sıralaması, yanitretmanın oluşturulmasıdır.

Daha da önemlisi, yazınızın başlığı, "Süper Baba Yavuz Turgul'undur"şeklinde...

Değerli sinema adamımızın Süper Baba dizisinin "fikirbabası" ve süpervizörü olduğunu elbette reddetmiyorum. Ama emeği pekfazla önemsemeyen toplumumuzda, bazı kavramların da artık yerli yerineoturması gerekiyor. Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'ndan aynen alıyorum:"Sinema eserlerinde; yönetmen, özgün müzik bestecisi, senaryo yazarı ve diyalog yazarı, eserin birlikte sahibidirler."

Sevgi ve saygılarımla,
Sulhi Dölek

www.sen-der.com sitesinden alınmıştır

Hiç yorum yok: