Salı

G.O.R.A'NIN GÖSTERİMİ YİNE ERTELENDİ...DAĞITIM ŞİRKETİYLE PROBLEM YAŞANIYOR...


G.O.R.A için salon aranıyor

Tartışmalı G.O.R.A adlı filmin belirlenen vizyon tarihi yeniden ertelendi. Ertelenme nedeni ise, son anda dağıtım şirketinin değişmesi ve bu nedenle gösterim için boş salon bulunamaması.

Bundan iki yıl önce çekilen ama bir türlü gösterime giremeyen G.O.R.A'nın başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmedi. Filmin en son 29 Ekim tarihinde vizyona girmesi planlanmış olduğu halde, bir kez daha belirlenen vizyon tarihi ertelenmek zorunda kaldı. Bunun nedeni ise, filmin gösterimi için boş salon bulunamaması.

DAĞITIM ŞİRKETİ DEĞİŞTİ
Filmi TMSF'den satın alan Beşiktaş Kültür Merkezi, dağıtım için Warner Bross ile anlaşmıştı. G.O.R.A'nın gösterime çıkacağı tarihi 29 Ekim olarak belirleyen Warner Bross, filmin bu tarihten itibaren 184 salonda gösterime girmesini planlanmıştı. Ne var ki Warner Bross ile yapılan anlaşmadan sonra gelişen bir proje, bütün planları alt üst etti. BKM, Plato Film ve AFM ile ortak bir dağıtım şirketi kurma kararı aldı. Bu şirketin dağıtımını yapacağı ilk filmin ise G.O.R.A olması kararlaştırıldı. Birleşme kararı alan üç şirket, Warner Bross ile anlaşma masasına oturup G.O.R.A'nın dağıtımı için yapılan anlaşmayı iptal edilmek istedi. Warner Bross ile anlaşma sağlanamasa da, filmin dağıtımını BKM, Plato Film ve AFM'nin kurduğu ortak dağıtım şirketi yapacak. Fakat şimdi bu yeni şirketin önündeki en büyük sorun, filmi gösterecek salon bulunamaması. Çünkü bir film vizyona girmeden aylar önce, hangi salonlarda gösterileceği belli oluyor. Filmi bekleyen bir diğer tehlike ise Warner Bross'un dava açma olasılığı. Çünkü Warner Bros'un G.O.R.A'yı dağıtamaması, anlaşmalı olduğu birçok salonun boş kalması anlamına gelecek.
MEHMET ÇALIŞKAN/sabah-günaydın

Hiç yorum yok: