Cuma

BİROL GÜVEN, ALİ ATIF BİR'E YANIT VERDİ!

Birol Güven duymuş


İki haftadır Zeynep Tokuş’un Çocuklar Duymasın’da ne kadar yama gibi durduğunu yazıyordum.

Birol Güven’den yanıt geldi. Hadi okuyalım:

‘Sevgili hocam, yıllar önce genç bir subay, Cumhurbaşkanı Turgut Özal’a içinde ‘size alışamadım’ ifadesini kullandığı bir mektup yazmıştı. Rahmetli Özal’ın verdiği cevap çok kısaydı; ‘Alışırsınız, alışırsınız.’ Zaman Özal’ı haklı çıkarmıştı. Hepimiz çok kısa sürede Özal’a alışmıştık. Siz de merak etmeyin yeni Meltem’e de alışacaksınız.

Uzun süre devam eden bir dizinin hem de eski bölümleri halen her gün yayındayken başrol oyuncusunun değişmesi elbette yadırganacaktır. Bu zaten benim beklediğim bir şeydi. Size gelen e-postalardan bize de geliyor. Ama inanın Zeynep Tokuş’un Meltem rolüne çok yakıştığını anlatan

e-postalar çok daha fazla. İsterseniz size bu e-postalardan birkaç kilo gönderebilirim.

Ancak size gelen e-postada okurunuzun bir tespiti beni çok sevindirdi. Zeynep Tokuş’un yama gibi durmasında asıl suçun bende olduğunu söylüyor. Demek ki yeni Meltem’e alışmış, senaryoya alışamamış.

Ben bunu tedavi edebilirim. Ama şunu da söylemek isterim. Ben hikaye odaklı bir yazarım. Hikaye olursa tüm bir bölümü Fıs Fıs İsmail’in üzerine bile yapabilirim.

Uzun lafın kısası; Zeynep Tokuş’un da, benim de zamana ihtiyacımız var. Bizim asıl hedefimiz ekim ayında başlayacak olan yeni yayın dönemi. Göreceksiniz zaman bizi de haklı çıkaracak, ekim ayından itibaren eski bölümler yadırganıyor olacak. Tabii o zamana kadar bu reklam kirliliğinden dolayı izleyici, televizyon denen aletten nefret etmez ve bizler bu yüzden işsiz kalmazsak. Saygılar Birol Güven.’

Hımm... Birol Güven satır aralarında bana biraz hak vermiş gibi geldi. ‘Öykü Meltem üzerine kurulursa yama etkisi kalkar, düzelir’ diyor.

Bekleyelim görelim bakalım. Güven’in reklam kirliliği nedeniyle izleyicinin televizyondan soğuduğuna dikkat çekmesi de çok ilginç.

Bu şu demek: Türkiye’nin beğeniyle izlenen televizyon dizilerinin yazarı dizi arası reklam bolluğunun dizi izleme alışkanlığına zarar verdiğini düşünüyor. Katılıyorum.
Ali Atıf BİR/HÜRRİYET

Hiç yorum yok: