Pazar

BAHADIR ÖZDENER: "DİGER SENARİSTLER TÜRK DİLİNİ İYİ KULLANIR, TÜRK İNSANINI İYİ SEÇER İSE ONLAR DA BAŞARIYA ULAŞIR"


Annenize senarist olduğunuzu söylemediyseniz, o sizi hâlâ ne zannediyor? Anne babanızı haftada bir kez görüp, tebrik telefonlarını alıp onlardan bu kadar uzak kalmanızı sağlayan bir tek koşul var: Yaptığınız işin televizyonda görünmesi. TV’de haftada iki kere görüp “Vay evladım Allah sana yardımcı olsun, biz seni görmesek de olur.” diyorlar. Ben bir dönem gazetecilik yaptım. Babam gazete bayii idi, “Bizim oğlan bizden almış mesleği.” diyordu. Annem de terziydi, bu kesip biçme işini de herhalde annemden aldım. İstikbalim var mı, yok mu konusunda ne düşünüyorlar bilmiyorum; ama her anne baba gibi sabah sekiz, akşam altı mesaim olsun isterler. Allah onların her türlü duasını kabul etti de bunu pas geçti. Tam tersi akşam sekiz, sabah altı iş yapıyorum.
***
Kurtlar Vadisi, Ekmek Teknesi’nin başarısını ve reytingini gölgeledi ama...
Biraz etkiledi, Ekmek Teknesi’ni bir parça ihmalimiz söz konusu. Çünkü Kurtlar Vadisi çok zor bir iş. Ekmek Teknesi bizim evladımız, Kurtlar Vadisi ise bizim aşkımız oldu. Evlat ilelebet kalır, ama aşk bir bahar gelir, öbür bahar geçer. Ben ekmekçiyim. Ekmek Teknesi’ne Rabb’im beni hizmetkarı olarak var ettiği için ömrümü tamamlayabilirim. Kurtlar Vadisi’nin bin başarısını, Ekmek Teknesi’nin bir tebessümüne tercih etmem. Ekmek Teknesi’ni hayatımızdan kaldıralım, onun üstüne bir model kurabilecek bir ekip, bir anlayış, bir mizah bakışı yok. Yapacaksak biz yapabiliriz yine.


***
Türkiye’de senaristlik bir sektör, senaristler şöhret olmaya başladı. Peki senaristlerin zaafları ne?
Yılmaz Erdoğan ve Birol Güven’in isimleri bilinir; ama onlarda biri tiyatrocu, diğeri yapımcı olduğu için gündemdedir. Biz bunun ilk örnekleri olacağız. Olduk da. Deliyürek’le mühendisliği, Ekmek Teknesi ile mimarlığı, Kurtlar Vadisi’yle de müteahhitliği öğrendik. Bölümlerimizin hatalarını net koyan ve kuran bir ekibiz, kendimize kazık atmıyoruz. Şan, şöhret değil işimizin peşinde koştuk. Diğer senaristler Türk dilini iyi kullanır, Türk insanını doğru seçer ise onlarda başarıya ulaşırlar. Onun haricinde ulaştıkları başarı tesadüftür.
(Salih Zengin/Turkuaz)
röportajın tamamını okumak için tıklayın:ixtanbul

Hiç yorum yok: