Cuma

ALİ ATIF BİR: "BİROL GÜVEN DUYSUN"





Gazeteciliğin sadece siyaset yazılarından ibaret olduğunu sananların mutlaka Zeynep Tokuş’la ilgili yazıma gelen e-postaları okumaları gerek.

Alt tarafı iki satırlık bir yazıydı ve ‘Zeynep Tokuş Çocuklar Duymasın’da yama gibi duruyor’ demiştim. Böyle küçücük bir yazıya yüzlerce e-posta geldi. İnanın, bazı okurlarım, ‘Çocuklar Duymasın’ üzerine neredeyse bitirme tezi yazmışlar. Ne analizler var, ne analizler bir görseniz. Sosyolojik, antropolojik, psikolojik yani neredeyse Zeynep Tokuş üzerine bir jeolojik analiz yapılmadığı kalmış. Kendilerini sadece siyasete kitleyenler çok şey kaçırıyorlar emin olun. Hayatı kaçırıyorlar. Bir gün de hayat onları kaçıracak, gökten üç elma düştü biz çıkalım kerevetine.

İşte bu e-postalardan bir tanesi:

‘Köşenizi zaman zaman yorumlarınıza katılmasam da beğeni ile takip ediyorum. Geçen hafta reklamlar özellikle terlik reklamları ile ilgili yazınızı mizahınızın içerdiği doğruluk nedeniyle beğeni ile okudum. Zeynep Tokuş’un dizi içerisinde yama gibi durduğu görüşünüze katılıyorum. Ancak bana göre bu Zeynep Tokuş’un oyunculuğundan değil, Birol Güven’den kaynaklanıyor. Meltem karakterinin dizi içindeki hem ağırlığını hem de önemini oldukça azaltmış. Bu karakter dizinin dramatik yapısına göre mutlaka gerekli olan sahnelerde ve mümkün olduğu kadar az diyalog ile oynanıyor. Engin karakteri bile daha işlevsel kullanılıyor. Sanırım Birol Güven, Meltem karakterinin dizi içinde o kadar da önemli olamayabileceğini kendine ve seyirciye kanıtlamaya çalışıyor. Pınar Altuğ ile yaşadığı gerginlik nedeniyle Meltem karakterine belki de duyduğu kızgınlık ve küskünlük sebebiyle korkak ve soyadının aksine güvensiz davranıyor.

Zeynep Tokuş açısından bakıldığında bunu ancak oyuncu şanssızlığı olarak nitelendirebilirim. Bu rolü senaristin bu bakış açısıyla mesela Arzum Onan da ancak bu kadar oynayabilirdi. ‘Zeynep Tokuş, daha önce bu role uygun ne yaptı’ yorumunuzu anlayamadım. Bu role uygun bir şeyler yapmak ne anlama geliyor ? Yani anne rollerinde daha önce oynamış, bu konuda başarılı ve tecrübeli bir oyuncu mu seçilmeliydi? O zaman mesela Fatma Girik çok uygun olabilirdi :) Zira yıllardır anne rolü oynuyor. Zeynep Tokuş ‘Deliyürek’ ve ‘Vizontele’de sevgili rolleri oynamak dışında ‘Yazgı’da da farklı ve başarılı bir oyunculuk sergiledi bana göre ve Ankara Film Festivali jürisine göre. Pınar Altuğ’dan yeri ve oynadığı rol kolay doldurulamayacak bir oyuncuymuş gibi bahsetmek için henüz çok erken diye düşünüyorum. Meltem karakterinde başarılı olmak dışında henüz hiçbir vukuatı yok. Tabii bir de sevgilisi ile yaşadığı aşk. Medya yüzünden hak etmediği bir mağduriyetten hak etmediği bir kahramanlığa yükseldi. Bizde kahramanlık bu kadar ucuz ve kolay işte. Halbuki bu ne kahramanlığı ve bize ne.

(Ayla Peker)

ALİ ATIF BİR/HURRİYET

Hiç yorum yok: