Cumartesi

HÜLYA AVŞAR:" SENARYONUN İLK 10 SAYFASI BENİ SARMIYORSA ATLAYARAK OKUYURUM"


Herhalde size birbirinden farklı birçok rol teklifi geliyordur. İyi olanı nasıl ayırıyorsunuz?

Tamamen hislerime bakarım. Bir rolün beni yükseltmesi, okudukça bungee jumping yaparken gibi içinizin geçmesi lazım. Eğer öyle bir duygu varsa, yönetmeni kim olursa olsun, o filmi çekmek isterim.

Bu zamana kadarki filmlerinizi hep bu hislerle mi çektiniz?

Hayır. Bilinçlendikten sonra bu hisler daha çok ortaya çıktı. 15 sene önce günde üç sete gittiğim zamanlar oluyordu. O zaman bunları öne çıkarmam mümkün değildi. İlk filmimden sonra çok istek geldi. Para kazanmam lazımdı. O yüzden böyle seçici değildim. Ama son yıllarda yaptığım her şeyde duygularımı öne çıkardım.

Önünüze gelen senaryoları nasıl okursunuz? Sizin için de Hollywood yıldızları gibi senaryo okuyan, hangi rolü oynayacağınıza karar veren birileri mi var?

Evet, var. Daha doğrusu karar veren değil okuyanlar var. Mesela dün evde saydım, 22 tane senaryom var. Hepsini okumuşum. İlk 10 sayfa beni sarıyorsa, önemli buluyorum o senaryoları. Önemsiz bulduklarımı da başı, ortası ve sonu diye okurum. Sonra hızlı hızlı tekrar bütünüyle okurum. Öyle bir okuma tarzım var. Eğer beni baştan sarıyorsa hiç atlamadan okuyorum. Sonra da bir başkasına okutuyorum. Çünkü dinlemeyi ve dinlerken kafamda çekmeyi tercih ediyorum.

Kimlere okutursunuz?

Profesyonel insanlar değil. Kimi yakalarsam o.
***
Röportajın tamamı için tıklayın: Milliyet/Cumartesi***
not resim, milliyette kulanılan resimdir. Berlin in Berlin filminden...

Hiç yorum yok: