Perşembe

BELEDİYE BAŞKANI HABERİ YALANLADI



Halkı mağdur etmemek için kapalı giyindim



Zonguldak Ereğli’de, Seray Sever’in düşük bel jean ve derin göğüs dekoltesi ile sahneye çıkmasına izin verilmemesi tartışma yarattı. Sever, ‘Oyunun DVD’sini istediler, bunun üzerine gerildim, kıyafetleri kapattım’ dedi. Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık ise kıyafete karışmadığını belirtti.

KAYRA Şenocak’ın yazıp yönettiği, Seray Sever ve Hakan Yılmaz’ın başrolde olduğu ‘Sevgili Karım’ adlı oyun tartışma yarattı. Seray Sever, geçtiğimiz hafta İstanbul’da Akatlar Kültür Merkezi’nde galası yapılan ‘Sevgili Karım’ adlı oyundaki cüretkar sahneleri ve dekolteleri ile kendinden söz ettirmişti. İki oyuncunun öpüşme ve dans sahneleri ile Sever’in pantolonundan görünen g-string’i çok konuşulmuştu. Oyun, hafta başında Zonguldak Ereğli Erdemir Sineması’nda sahnelendi. Ancak Seray Sever, bu kez yüksek bel pantolon ve iki beden büyük tişört giydi. İşte Sever’in kıyafetindeki bu değişiklik tartışmaya da zemin hazırladı. Seray Sever, kıyafeti kendisinin kapattığını söylerken, Ereğli’nin ANAP’lı Belediye Başkanı Posbıyık, ‘Biz çağdaş belediyeciyiz böyle şey yapmayız’ dedi.

SEVER: DVD’Yİ İSTEDİLER

Seray Sever, kendilerinden DVD istendiğini şöyle anlattı: ‘Biz İstanbul’dan ayrılmadan evvel, Ereğli’den oyunun yapımcılarını aramışlar. DVD istemişler. Oyunun DVD’si sadece bende vardı. Bunun üzerine beni aradılar ve ‘Belki oyunu iptal edeceğiz’ dediler. Arayanlar da sanıyorum Ereğli Belediyesi’ndendi. Basın halkla ilişkiler müdürü dedi ama adını şimdi hatırlamıyorum. Organizasyonu yapanlar dahi iyi bilir. Ama ben tabii bu olaylardan dolayı biraz gerildim. Oradaki halkı da mağdur bırakmak istemedik çünkü daha gitmeden biletler satılmıştı. Oyunu herkes çok bekliyordu. Kapalı gişe oynadık. Ben kıyafetleri kapattım. Yırtık kot yerine kapalı giyindim, üstüne kapalı bir tişört giydim. Oyundaki bazı sahneler vardı onları hafiflettik. Hayal sahneleri vardı onları hafiflettik. Oynadık ve ayakta alkışladılar. Vali falan geldi tebrik etti.’

BAŞKAN: BİZ MODERNİZ SANSÜR SÖZ KONUSU DEĞİL

Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık ise yaptığı açıklamada, yardımcılarının yaptığı açıklamaların kendisini ve yönettiği kenti bağlamadığını, Karadeniz Ereğli’sinin modern, çağdaş bir kültür kenti olduğunu söyledi. Posbıyık, ‘Benim sanata bakışımı herkes bilir. Sansürden yana değiliz. Modern ve çağdaş bir kent kültüründen yanayız. Yardımcılarımın yaptığı açıklama beni ve bu kenti bağlamaz. Benle konuşmalıydınız. Konuşmadınız. Biz, 1994’ten beri sesini her geçen yıl biraz daha yükselten ‘Uluslararası Sevgi Barış Dostluk Kültür ve Sanat Festivali’yle Avrupa Birliği tarafından ödüllendirildik. Bizim böyle bir sansür yapmamız beklenemez. Arkadaşlarımın DVD isteme olayını da araştırıyorum’ dedi.

Hiç yorum yok: