Pazartesi

ALACAKARANLIK'I UGUR YÜCEL Mİ YAZIYOR Kİ?



* Uzun zamandır ilk defa bir televizyon dizisi senaryosu yazıyorsunuz ve başrolünde oynuyorsunuz. Cinayet masası komiseri Tahir Kemal... Kemal Tahir'e mi hayransınız?

Tahir Kemal'i yazarken bu adamın babası Kemal Tahir okumuştur hatta bir yerden de tanışıyorlardır ve oğluna bunun adını koymuştur diye düşündüm. Kemal Tahir'e özel bir hayranlığım yok ama o karakteri oluştururken babasının bir hayranlığı olduğuna inandım. Kemal Tahir polisiye romanlar yazmıştır, Tahir Kemal de polis olduğu için böyle bir şaka yapmak istedim açıkçası. Ama bu çok da farkında olduğum ya da dillendirecek kadar bildiğim bir şey değil; siz sorunca buluyorum bu cevabı aslına bakarsanız.

* Dizinin yanı sıra bir de film çektiniz, "Yazı Tura." Film çekmek için niye bu kadar beklediniz? O dehlizlerden geçmek niye bu kadar uzun sürdü?

Sanırım biraz geç oluştum. Otuzlarıma kadar yazdığım öykülere bakıyorum şimdi, benim gitmem gereken yer belliymiş aslında. Öncü işler yapabilirmişim. Elle tutulamaz bir adam olurmuşum. Godard'da görmüştüm doğal ışık, kamera elde. O zamanlar biz o adammışız aslında ama buna ikna olmak uzun sürdü. Keşke o dilime sahip çıkabilseydim. Ama sonra, serseriliği sokağa bırakıp adam olmaya çalıştım. Ama bu da iyiydi, adam olma süreci o serseriliğe çok şey kattı. Şimdi yaptığım işler bu aslında. O serseriyle biraz adam gibi bir adamın işleri. Yaptığım filmde kendime bir ehliyet verdim. Bundan sonra film çekmeye devam, dedim. Sanırım Tahir Kemal'le yarattığım etkiyi filmle de yaratabileceğim. Eylülde vizyona girecek. Sakat bir film oldu. Çok hezeyan var.


* Sezen Aksu da dizide oynuyor. Neden böyle bir tercih yaptınız? Nedir bunun öyküsü?

Sezen benim yapacağım filmlerde olmak istiyor. Ben de Sezen'in çok büyük bir aktrist olduğuna inanıyorum. Onunla bir film yapacağım. Dizide ise bu rol için Sezen Aksu olsun ya da bu role bir konuk sanatçı olsun diye düşünmemiştik. Zaten diziyi ben çekmiyorum. Senaryoyu yazıyorum. Çocuklara da karışmak istemem. Sezen istedi oynamak "O kızın annesi çıkacak değil mi, onu ben oynayacağım" dedi bir gün. "Gel oyna" dedim. Senaryoyu istedi "Siz dalga geçtiğimi düşünüyorsunuz ama oynayacağım" dedi. Geldi oynadı.
(VATAN/Sanem Altan ile röportajından)

Hiç yorum yok: