Perşembe

OYUN YAZARI ÜREK'İ İZLEYECEK


Almula Merter'in yönettiği ‘‘Hamam’’ adlı oyuna son anda şarkıcı Fatih Ürek eklendi. Neslihan Yargıcı'nın oyundan ayrılmasıyla kadroya eklenen Fatih Ürek, İngiliz yazar Nell Dunn'ın ‘‘The Steaming’’ (Hamam) adlı eserinden sahneye uyarlanan oyunda bir transseksüeli canlandıracak. Böyle bir rolü kabul ettiği için eleştiri alabileceğini söyleyen Ürek, ‘‘Eskiden İsmet Ay, Erol Günaydın bu rolleri canlandırırdı. Şimdi kimse kalmadı. Dolayısıyla bu teklif beni hiç rahatsız etmedi’’ dedi. Almula Merter'in işletmesini aldığı Dormen Tiyatrosu'nda sahnelenecek oyun için provalara başlayan Ürek, şunları söyledi:

‘‘Bu oyun, kadınların sorunlarını anlatıyor. Benim canlandıracağım karakter de ameliyatla kadın olmuş ve kendi içinde bu sorunu yaşayan bir kahraman. Benim oynadığım Violet rolünü 'Steamin' filminde Diana Dors canlandırmıştı. Zaten oyunun yazarı Nell Dunn, Türkiye'ye gelerek oyunumuzu izleyecekmiş. Bakalım beğenecek mi, yoksa kalp krizi mi geçirecek, hep birlikte göreceğiz. Dokuz yaşında Devlet Tiyatrosu'na girdim ve yıllarca sahneye çıktım. En son dört yıl önce Cemal Reşit Rey'in 'Yaygara' operetinde oynadım. O oyunda da 65 yaşında bir kadını canlandırmıştım. Kadın rollerini canlandırmaktan mutlu oluyorum. Çünkü baktığınızda kimse yok.’’
(Başlık dahil Hürriyet'ten aynen)

Hiç yorum yok: